California med Topp: Del 1

Hei alle sammeeen! Gjett hvem som er hjemme igjen?! Uken i L.A. har virkelig vært en av de beste ukene i mitt liv. Har så mye å fortelle at jeg må dele reisen inn i flere deler. Skal passe på at det ikke blir altfor mye altså, haha.

Først litt info: Jeg reiste da med Topp som hadde arrangert en gruppetur til California. Vi var en gruppe på 32 stk tilsammen (man måtte ha med seg en foresatt så det var ca 15 ungdommer). Det var en superhyggelig gjeng å reise sammen med! Denne turen passet meg så utrolig bra ettersom opplegget var satt opp veldig etter mine interesser: besøke Universal Studios (jeg som vil jobbe med film hadde jo det utrolig gøy denne dagen med å lære mye om film-effekter, besøke film sett osv. LA er jo filmbyen, så det var ikke bare Universal Studios man fikk “film-viben”), besøke flere av favorittkjendisenes sine hus osv. Det var som var deilig å dra med et ferdiglaget opplegg var at de hadde arrangert alt som har med busser osv å gjøre, så slipper man å gå rundt i byen og ikke vite hva man skal gjøre og bruke masse penger på taxi.

So let’s begin, shall we?

Natt til søndag møtte vi Sigrid (journalist i Topp) som hjalp oss med innsjekkingen. Vi møtte også en hyggelig reiseleder som skulle være med å lede opplegget. Først mellomlandet vi i Tyskland, før vi satte kursen videre mot… *trommevirvel* Los Angeles!

Var veldig jet lagget etter en 13-timers lang flytur. Var noe rart med setene på flyet som gjorde at folk ikke satt sammen, men heldigvis satt jeg ved siden av to hyggelige damer på flyet.

Så kjørte vi til hotellet. Det lå i West Hollywood, og var et søtt, lite hotell.

Et par timer etterpå dro hele gruppen til Mel’s Diner (som 1D nylig var på btw, hehe). Fikk snakket en del med Sigrid som var utrolig hyggelig! Hadde jo også vært veldig gøy å være journalist, så fikk litt tips rundt der hva man må gjøre for å komme inn i bransjen. Et bilde fra Mel’s Diner med Sigrid. 🙂

Var så trøtt etter den lange flyturen at jeg sovnet med en gang vi kom tilbake til hotellrommet rundt 8-tiden.

Mandag: Da startet det ordentlige eventyret med å utforske L.A.! Etter en god natts søvn bestemte mamma og jeg oss for å utforske byen litt tidlig på morgen.

Vi gikk til iHop, et kjent pannekake-sted som jeg var virkelig giret til å prøve ut. For en frokost for å si det sånn.

Så måtte vi tilbake til hotellet for å gjøre oss klare til opplegget. Gruppen tok bussen til Runyon Canyon (hvor de fleste i L.A. går tur, trener osv) hvor vi gikk en superlang, herlig tur. Været var også superfint, og følelsen av å gå i singlet og shorts igjen var så bra!

Den herlige gjengen.

Vi så også Hollywood-skiltet da vi kom oppover mot toppen!
Var virkelig et av høydepunktene. Da kan jeg krysse det av på “før jeg dør”-listen, wihi.

Etter turen stakk vi innom Whole Foods, en stor matbutikk med mye økologisk og organisk mat. De hadde virkelig verdens beste wraps…

Har aldri smakt noe så sunt og godt samtidig… Lefsene var laget av noe spinat-greier eller noe sånt. Og jeg som egentlig ikke liker spinat, ehe.

Så kommer en av favorittdelene mine fra turen. Etter vi hadde dratt hjem for å dusje og slikt, dro vi til Beverly Hills. Det var et så superfint sted! Først var vi litt i den (kanskje litt for dyre) shopping-gaten. Selvom det ikke ble noe shopping her, var det bare en så utrolig fin gate å gå i.

Deretter gikk vi og så på forskjellige hus i Beverly Hills. Åå drømmen om å bo her en dag…

Så liten forhold til den store byen. Wii.

Det siste vi gjorde var å dra til The Grove, et shoppingsted som også er en favoritt blant kjendisene. Her ble det litt shopping da, ettersom de hadde Topshop, Forever21, Mac osv. 🙂

Vi spiste også deilig mat på en italiensk restaurant i nærheten. For en dag!

Wow, etter å ha skrevet dette innlegget går det virkelig opp for meg hvor mye vi gjorde på bare èn dag. Kan vi gå tilbake i tid vær så snill…?

Spiller inn innkjøpsvideoen litt senere for en av koffertene våres klarte selvfølgelig å bli borte. Heldigvis ringte flyselskapet i dag og sa at de fant den, bare at den fortsatt var i LA… Haha, jaja. De sa den mest sannsynlig kommer i morgen. Håper dere likte innlegget!

4 thoughts on “California med Topp: Del 1

1. Sandra says:

Åå, heldige deg!! Det så utrolig kjekt ut å reise dit. Jeg husker at jeg leste at Topp skrev om den reisen til LA:) så utrolig kult at du meldte deg på:) gleder meg sånn til innkjøpene dine:D